Jag.

Jag.

måndag 22 juni 2015

En dag avklarad i alla fall!

Två och en halv vecka har gått på sommarlovet nu. Tiden går så sjukt fort!
Jag hänger verkligen inte med. Plugga skulle jag göra också, nopp det har inte hänt kan jag säga.
Skärpning! Upp har jag gått i vikt också, jag som skulle gå ner denna sommaren. Dubbel skärpning!
Styrketränar tre gånger i veckan tungt men kör som sagt va för lite kondition. 
Idag åkte min Polar Loop fram. Tror det kan vara ett bra sätt att komma igång på igen. Fylla stapeln varje dag. Helt klart värt ett försöka.
Det jag hatar allra mest med att gå upp i vikt är att de där kilona sätter sig på  min rygg. 
Ja ni vet ju hur mycket jag hatar min rygg.
Jag SKA operera den en vacker dag, med eller utan hjälp!

Hur var eran midsommar?
Min vart kanon! Började med en brunch där jag bjöd på scones. Isabella och G samt hans föräldrar var här och myste lite. Sen på eftermiddagen kom C hit. Som vanligt var det lite små grejer som inte riktigt gick våran väg men så är det alltid när vi träffas! Hahaha! Hon hade med sig sit 8-bitars nintendo till mig. Vi skulle sitta och spela lite, det gick så där. Haha! Den funkade inte riktigt med min TV. Testade att spela en stund men den fladdriga bilden gjorde så att båda två fick huvudvärk. Den försvann dock lika fort som den kom. Sen skulle vi fixa Netflix på datorn, gick bra men sen dog den av överhettning. Har en dator som jag skulle byta till men den hade ingen HDMI utgång! Haha!. Vi väljer att fixa det på PS3an istället. Den måste uppdateras och det tar 30m in att få ordning på allt! Ja himmel. Men det blev bra till slut.
Vi konstaterade båda två att vi börjar bli gamla då ingen av oss är direkt några party prinsessor och njuter mer av att slappa i soffan än festa. Vid 12 gav vi upp och la oss. =) Dock väldigt mätta och nöjda!

Nu blir det dags att gå till gymmet med dottern. Idag är det armar/överkropp som gäller. Min favorit! =)
Sen blir det övningsköra lite med henne och Kevin ska till tandläkaren. Handla måste jag göra också o vi ska kunna äta något.
Körde igång med periodisk fasta idag igen. Ska börja med 16-8, sen är väl tanken att det ska bli 5:2 igen. Ska bara hitta dagar som passar in nu i sommar. Har även Lifesum appen som jag använder där jag räknar kalorier. Jag förstår själv att det inte kommer bli att jag följer det till 100 % nu under sommaren men om jag i alla fall gör det 50 % av tiden så är ju det bättre än ingenting! Jag ska i alla fall försöka! Funderar på om jag också ska försöka hålla mig borta från godis och chips en tid. Kommer ju bli mycket fika under utflykterna så känner att de kan ju faktiskt räcka. En dag avklarad i alla fall! =)

Nu måste jag rusa!

Puss på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar