Jag.

Jag.

tisdag 23 juni 2015

Hembakat bröd!

Halloj på er!

Idag är det faktiskt tredje dagen utan godis! =) Woop woop!
Går ju riktigt bra.
Dagen har funkat bra både med maten och motionen. 

Enligt Lifesum har jag ätit 1743 kalorier och förbränt 725 kalorier genom aktivitet. Appen är kopplad till min Endomondo. Jag VET dock att det inte stämmer fullt ut. Jag tror det är mycket mindre än det. Men ändå, det är kul att se lite vad man gör av med. Enligt min Polar Loop så har jag nu strax före 22 bränt 2495 kalorier. Vilket innebär ett ganska stor underskott. Jag har även kört periodisk fasta som jag nämnde innan 16-8.Stegen blev långt över 10 000 som jag hade tänkt ha som mål varje dag!
En bra dag helt enkelt!



Jag vet att många undrar vad jag äter under mina dagar. Så tänkte (när jag orkar) skriva upp dem.

Kl 12
 Två ägg, två lingon grova och 15 gram Kalles randig. Till det en kopp kaffe med 1 dl mellan mjölk. 
Detta landade på 452 kalorier.

Kl 15
En kopp kaffe med 1 dl mellan mjölk samt en goodlife bar.
Blev 237 kalorier


Kl 17.30
Hembakat grekiskt lantbröd 169 gram (två tjocka ljumna ljuvliga skivor), 14 gram lätta och 2,5 dl Kelda Thaisoppa. Fun light att dricka till.
Detta hamna på 621 kalorier.


Små plock under dagen har varit 450 gram jordgubbar vilket är 185 kalorier.


Kl 19.30
Jordgubbar (kalorier sedan tidigare, inte inräknat i slutsumman!) med 55 gram vaniljvisp (Ica) samt 15 gram nutella.
Detta hamnade på173 kalorier.

Avslutningsvis precis innan 20 tog jag en protein shake med 22 gram protein pulver och 2 dl vatten. 
77 kalorier för denna shake.
Kände att jag behövde de då jag ätit väldigt lite proteiner under dagen då middagen blev soppa och bröd.

I morgon ska jag och barnen till Danmark över dagen. Eller det kan man nog inte säga för vi ska åka båten på eftermiddagen dit och vända hemåt direkt, så så mycket av Danmark kommer vi inte se denna gången! Men det ska bli roligt. Vi ska fika på vägen dit och äta buffé på vägen hem kl 20. Kommer inte räkna kalorier under denna dagen. 
Nya tag på torsdag igen!

Idag har jag haft en sjuk träningsvärk i mina axlar och övre ryggmuskulaturen! Helt sjukt vad det kan ömma efter ett riktigt bra tärningspass! Skönt att känna att jag gjort något men jag blir så trött av värken.
Idag blir det i alla fall en tidig säng för min del. Ska med Kevin till tandläkaren i morgon kl 9.10. En annan går ju knappt upp innan 10 nu mera! ;-) Semester! Hahaha!

Sov så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar