Jag.

Jag.

tisdag 9 juni 2015

Världens stoltaste mamma!

Hejsan!

Idag slutade stora tösen skolan. Det firades med lite övningskörning och en lunch! Lunchen är en tradition som vi har. Vi begav oss till Mr Johansson. Massa mumsigt som vanligt! 
Det är grymt bra mat där. 
Övningskörningen gick bra. Jag var liiiite nervös precis i början då hon frågade varför det fanns tre pedaler! Hahaha! Jag sa till henne att hon INTE får köra automaten igen, inte innan hon kommit igång med körskolan och växlingen och kopplingen funkar. 
Men efter en stund gick det bra igen. Hon kröp och hon växlade upp och ner till trean. 
Tror hon, bara hon slappnar av och litar på sig själv, kommer klara det hur bra som helst!



Min stora lilla tös. Snart 18 år och snart ska hon stå helt på egna ben Herregud vad jag kommer sakna henne den dagen hon flyttar! Har så svårt att se ett liv utan henne. Men jag vet så klart att det kommer hända, går inte att komma ifrån. Jag hoppas bara att vi kommer alltid ha denna kontakten som vi har nu. En blandning av mamma och vän. Hon är en helt otrolig tjej! Är så stolt över henne!!!

Jag fick med mig B på en promenad nu på eftermiddagen. Vi gick ner till lilla hamnen. 



Thelly fick testa på att bada igen. Det var lite tveksamt i början men sen så släppte det! Hit ska vi gå många gånger! Fanns ett bord man kunde sitta vid och fika också så kommer bli väldigt mysigt tror jag.
Thelly fick möjlighet att busa med en annan hund lite också, eller busa. Hälsa iaf. Det var en spets av något slag. Skällde som en tok gjorde hon. Jag är väldigt glad över att jag har en tyst hund! Vist kan hon skälla också men det händer bara ibland. 

Promenaden hamnade bara på ca 3 km så den blev inte så lång som jag hoppats på men så är det när man går med ungdomar antar jag! Haha! I morgon blir det gymmet igen. Denna gången med bra byxor! Hahaha!
Jag ska även in och gästspela på jobbet en sväng. 12.45-16 så jag lär inte jobba ihjäl mig! =) Ska bli mysigt!

På torsdag slutar K skolan och då blir det lunch mys med honom och jag fick sms idag om att hans dator kom idag så den ska jag överraska med att han får gå och hämta den efter lunchen! Han kommer bli så glad!!! Ska bli roligt att se minen. =) 
Fredag ska spenderas bakandes, både till SSU.s fotbollsturnering som B är med att fixa men också till oss och sommaren. Jag har fått beställningar på pizza bullar. B älskar dem så de ska jag fixa. Får bara se om jag hinner frysa in några innan hon äter upp alla! =)

Nu blir det lite mys i soffan. Kanske springer ut på en promenad till sen, om jag får upp baken från soffan!

Ha en underkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar