Jag.

Jag.

torsdag 18 juni 2015

Cover up

Nu börjar jag allt bli lite trött.
Har som vanligt varit en lång dag. Förstår inte hur tiden kan gå så fort?!
Städa, träna, fixa i ordning sig efter träning, laga mat och övningsköra med dottern, handla och sedan fixa morgondagens efterrätt och där slog klockan 22! Hur?
Fick bli en Baileys nu på kvällen. Ett litet glas och den slog direkt på huvudet. Va som någon slog en klubba! Blev riktigt trött! Ska bita ihop någon timma till. 
 
 

I morgon är det, trots att jag inte är med på noterna; midsommar. 
Jag kan fortfarande inte på något sätt acceptera att det är det. Är väl för att oftast har jag haft något att planera till den dagen. Firat som par med ett annat par. Nu blir det ju inte så längre. 
Dels för att jag inte är ihop med någon längre samt att min väninna i det paret inte verkar vara speciellt intresserad av att umgås längre. Vilket är väldigt sorgligt men duger jag inte längre så.....ja då tänker jag inte gråta mer. Då lägger jag hellre energin på de vännerna som faktiskt visar att de vill vara just mina vänner och som är sanna vänner. 
I morgon kommer i alla fall en av mina absolut äldsta vän hit. Vi har känt varandra sedan dagis. Vi har vuxit upp tillsammans och även om det dröjer ett tag eller något år innan vi ses och pratar så är allt alltid som vanligt, som om vi aldrig varit ifrån varandra! Det är magisk!
 Vi ska äta sill och potatis så klart men jag har också gjort en tiramisu till efterrätt. 
Jordgubbar ska jag se i morgon om jag får tag på. 
Hon ska ta med sig sitt gamla 8 bitars Nintendo som vi ska spela på. Det ska ju bli skit väder ute så då fick vi komma på något annat att göra. 
Dottern skulle på någon fest tror jag. Himmel vad stor hon är nu! Håller på att ta körkort också!
Hur släpper man taget om sina barn? Hur ska man klara sig utan dem sen när de flyttar??
Hu hemska tanke!! Inte att hon inte skulle klara det för det skulle hon fixa utan problem! Utan jag? Hur ska jag fixa tomheten? Får hoppas jag hittar någon man som passar in i mitt liv och som vill vara med och dela vardagen. Jag lever på hoppet. Annars har jag ju sonen och djuren....... fast det är ju inte samma sak. 

Nu till något helt annat! Jag har bestämt mig för att tatuera över den texten som jag har på ryggen. Jag har kollat med en tatuerare i Borås och hon sa att det gick bra att göra en cover up på den. Vet ni någon bra tatuerare som brukar göra ett bra jobb med det? Runt Göteborg/Trollhättan/Skövde?
Annars får jag åka till henne och göra det men om det fanns något närmare som ändå va bra så vore det ju skönt. Tänkte göra det efter sommaren. Är väl ingen höjdare att ha den i solen antar jag. Eller har de ändrat på de nu? Hon trodde det skulle ta 2-3 timmar att täcka över. Vad kostar det per timma? Ca?
Tänker göra det samtidigt som dottern gör sin första, eller kanske enda! Hahaha! Vi får väl se.
Jag har lite förslag som jag funderar på. Får se vilken typ jag bestämmer mig för. 

Ha nu en riktigt go midsommarafton! 
Hoppas solen lyser på er.

Kramar från mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar