Jag.

Jag.

söndag 19 juli 2015

Protein, protein och mer protein!

Halloj!

Fastan går, än så länge, bra! Jag räknar inga kalorier eller sånt utan dricker bara. Än så länge har jag druckit två koppar kaffe med lite mjölk, en sockerfri power king, vatten och nu göttar jag mig med lite Pepsi Max. =) Har 0,3% kvarg och en 0,1% yoghurt också som jag ska ta lite av senare i kväll. Bara nån dl för att stilla det värsta hungern. 

Har varit på en 3 km promenad och ska väl ta en lite vända till senare i kväll. Mer än så blir det inte idag. Jag har spanat in lite konton på IG för att få lite motivation och tips. Försöker få mig själv så taggad och motiverad som möjligt. 
Hittade denna gamla bilden på datorn. Den är nog tagen för ca 8 år sedan. Om jag inte mins helt fel så är jag nog nere på mitt lästa där. 79 kilo. Ska bli intressant att se om jag kan ta mig dit ner igen!



Bilderna är inte jätte bra. Tagna med en mobil och på den tiden var mobilkameran inte riktigt lika bra som de är nu! =) Liten var jag i alla fall. Den enda träningen jag utförde där var promenader. 

Har funderat mycket på det där med träning. Detta är min personliga åsikt och det är något som jag själv har gått igenom och upplevt.
Man behöver inte träna för att gå ner i vikt! OM du är så stor som jag var (runt 170 kg) så är det inte kul att tänka träning. Det var pinsamt och jobbigt att röra sig. Man kan börja med en sak. Börja med maten och sedan när eller om du känner dig redo DÅ kan man börja tänka träning. Man behöver inte börja i alla ändar för att lyckas. Vist det är jätte bra att träna och på så sätt slippa tappa massa muskelmassa när man går ner så mycket MEN du kan faktiskt träna upp den sen igen. 
Ibland orkar man faktiskt inte börja i alla ändar. 
Jag tränade en sväng när jag vägde runt 140 kg men tappade suget efter ett tag och hoppade av. Sen började jag träna igen när jag närmade mig målet och för mig gick det ju hur bra som helst. 
Jag tror dock att det är mycket enklare att hålla din nya vikt sen om du tränar. Åter igen min personliga åsikt. Jag har inte lyckats hålla min vikt så himla bra när jag inte tränar. För att hålla vikten måste jag både träna och tänka på maten, vilket jag måste komma ihåg sen när jag når mitt mål igen! ;-)

Har ni några bra bloggar där ute som ni följer för att få motivation?
Eller har ni någon bra tidning där man kan få bra realistisk motivation?

Jag beställde mig lite mer proteinbars idag, denna gången från mitt favorit märke, Questbar. Jag hittade en sida som sålde ut dem svin billigt, dock var det nära att bäst före datumet skulle gå ut men jag tror inte att de är någon fara att äta dem ett par månader efter att de gått ut heller. Beställde nämligen 4 lådor! =) Kommer bli super bra att ha till mellanmål eller som fika. Ska testa att skära dem i bitar och göra dem i ugnen så att de blir som "kakor". Klockrent om man ska fika med någon fast man inte vill äta av samma som dem! Som sagt va! Jag vill verkligen helgardera mig denna gången! 

På tal om goda saker, eller ja, det vet jag ju inte men de ser gott ut!
Är det någon av er som testat dessa?





Vet ni om det finns att köpa i Ale någonstans? Skulle vara kul att testa dem! Se om de är godare än kvarg. =) Kanske man kan ha detta som en lyxigare frukost eller mellanmål!




Dessa då? Är det som glass eller vad kan man jämföra dem med? Värt pengarna? 

Nu blev det vist massa frågor i detta inlägget men ja ja!
Jag kommer skriva här sedan så klar när jag testat allt, om jag får tag på allt det vill säga....

Nu ska jag gå ut i köket och fixa barnens middag och även fixa så jag har lite lunch i morgon. 
Jag måste verkligen bli bättre på att förbereda och gärna göra storkok så jag har bra matlådor till lunch. 
Jag ska försöka hålla mig borta från mackor denna gången. MAX en gång om dagen. 

Ha en fortsatt skön söndag!

Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar