Jag.

Jag.

fredag 17 juli 2015

En vecka fylld av händelser.

Hejsan!

Nyss hemkommen från staden en sväng där jag haft en mysig lunch med G! Vi har inte sett varandra sedan vi sluta T5! =) Va jätte mysigt att få höra om hur hon har det på sitt jobb mm! Vi gick till Jensens. Jag tog en cheeseburgare och hon tog en kycklingburgare. 



Massa mums! De har ganska bra priser på sin mat där, det enda man kan "klaga på" är deras priser på drickan. En stor cola kostar 49 kr. Nästan lika mycket som själva lunchen. Brukar vara lite snål och endast ta vatten. Det var god mat och väldigt trevligt så jag är nöjd iaf! =)

Igår var vi alla ute i Vreten och hälsade på mor och far samt min bror som kommit ner från Norrland en sväng. Vi blev ett lite gäng från familjen så vi passade på att fira barnen lite. Bella fyller ju 18 år om några veckor och Kevin fyller 15. Himmel vad stora det börjar bli!! Helt sjukt!

Onsdag morgonen spenderade jag på Vårdcentralen och efter att jag träffat läkaren fick det bli en tur till akuten i Kungälv där jag spenderade resten av dagen. Där fick jag en rejäl genomgång med både EKG, blodprover och röntgen mm.



En pvk satte det också. Det kollade mig för allt möjligt pga smärtan i bröstet. Ingen farligt var det och allt som de kollade vart bra! Skönt! Nu vet jag att hjärtat är u.a och lungorna mina är hela och fina! 
Dommen var irriterade lungsäckar. Vilket förklara varför det gör så ont att andas in samt när det blir en tryckändring i bröstet. Jag ska knapra lite antiinflammatoriskt ett tag så ska jag nog vara fit for fight igen. Vill börja träna igen! 

På tal om träning. Jag har sett denna bilden cirkulera en del på Instagram och facebook.



Det fick mig att bestämma mig för att inte vänta med att börja löpträna igen utan börja redan nu (1 augusti) istället för att vänta in att jag ska tappa kilona. Jag har inga planer på att springa 5 km med jag kan ju börja lite lätt nu! Varför vänta! 
Har ni några bra tips på att hålla ångan uppe? Jag har sett att en del lägger 10 kr per kilo i en skål för att visualisera det hela mer. Andra lägger fina stenar i en skål med de antalet kilo som de ska gå ner och för varje kilo flyttar de över dem i en annan skål för att både se hur många kilon de har kvar men också för att se tydligt hur mycket det har gått ner. Det var också en smart ide tycker jag. 
Ska köpa en ny bok på Ullared på onsdag där jag ska planera in lite träning och annat som har med ämnet att göra. En ny sport BH ska jag allt kolla på med. Behöver lite byxor också. Har nog inga jag kan ha just nu =/ Får se vad jag hittar på Onsdag! 

Ha nu en riktigt skön helg! Förutom en tur ner till stan på lördag så blir det en lugn helg, hoppas på att vara redo för gymmet igen på måndag! Då blir det en rejäl genomkörare! 

Hej på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar