Jag.

Jag.

lördag 25 juli 2015

Cheat clean om man kan!


Ni måste ändå erkänna att det är lite så här man känner under sin diet! Hahaha! 
Nu har man "skött" sig ett par dagar, måste hänt massor då! Eller hur?!
Jag blir alltid lite otålig men vet ändå att allt tar tid. Det absolut jobbigaste är när jag ska testa byxor. 
Har alltid och lär väl alltid ha mina lår som ett "problem område" när det gäller kläder. 
Antingen så passar låren men då är de förstora i midjan eller så sitter det bra i midjan men är då alldeles för korta. Finns det någon där ute med samma problem i stl 46 eller 48 och har hittat ett bra märke som har bra jeans eller byxor för "oss" så får ni väldigt gärna säga till! =)

Jag får mina svackor när kläderna ska testas och jag får lite panik inför skolan, jag kommer inte ha något att ha på mig. Men jag hoppas att jag ska ha tappat några kilon innan skolan börjar och kanske passar några byxor igen. Jag ska ta mig till Ullared i augusti och kolla där, hitta något billigt som passar nu för stunden i alla fall. 
Jag försöker hålla min motivation uppe!



Jag lät det ju i alla fall inte gå så långt igen. Det tror jag faktiskt inte att jag kommer göra någon gång men jag blir ändå SÅ JÄVLA TRÖTT PÅ MIG SJÄLV att jag gång på gång ska låta mig sväva ut och gå upp en massa. Jag VET att det alltid kommer vara så här MEN ändå. 
Om jag ändå kunde lära mig vad LAGOM är någon gång! 
Jag är en matmissbrukare ända ut i fingertopparna. 
Nu är  jag i gånng igen och det är det viktigaste!
Jag har alltid satt 85 kilo till mitt mål, det har varit min "trivsel" vikt. Men jag funderar faktiskt på att sikta lite lägre. 75 kg är nu mitt mål! Kan andra så kan fan jag!!!
Idag har det varit en allmänt tråkig dag, vädermässigt. Jag och Thelly var ute på en promenad förut, inte så lång men vi han in igen precis innan himlen öppnade upp sig själv igen. 
Märks även på djuren att de är helt förslappade idag. 

 
Sötnosarna! De är så söta ihop. =)
Maten har jag fixat även idag.
Frukosten blev som vanligt en kopp kaffe med 1 dl mjölk, 2 ägg och 2 dl lätt yoghurt. 
Lunchen blev soppa.
 
Den har allt lite hetta i sig den där. Jag ska köra en Thai gryta på denna nästa vecka, med kyckling i. Kommer nog bli ritkigt bra! 

Mellanmålet blev som igår. 

 
Den är så ljuvlig! Stillar både hunger och fika suget! 
Jag gjorde alltid så när jag gjorde min första stora resa. Jag åt alltid något gott varje dag. På så vis kände jag inget sug för jag visste att jag fick det. Kanske inte funkar för alla men detta funkar för mig. Cheat clean om man kan! På tal om det. Ni vet ju att min absoluta favorit proteinbar är Questbars men att de tyvärr är ganska dyra, i alla fall för en som mig, ensamstående mamma och student. 
De har kommit ut med ett protein som vad jag kan förstå av alla kommentarer är gudomligt god och även användbar att baka på. Skulle väldigt gärna vilja testa dem men det verkar inte finnas i sverige och utomlands kostar det massor, eller ja det är dyra, runt 400 kr. Lite över min budget. Men någon gång kanske! 

Middagen blev något enkelt men riktigt gott!

 
 
Är jag den sista i världen som kommit på att man kan spä ut taco köttfärsen med keso?
Det blev ju hur gott som helst! När det smälte fick man lite ost känsla över det hela, med "ost" trådarna som blev. Ja det vart hur bra som helst. Ska börja använda keso mer till att spä ut köttfärs. 
Köttfärs är ju så satans dyrt kalori messigt men gott och användbart. 

Nu på kvällen har jag göttat mig med lite vattenmelon och en skål med skruvar. Jag köpte Icas egna märke på skruvarna. De vart lika goda som originalet men väldigt salta. Ett plus med deras version var att det var både mindre fett samt mindre kalorier så naturligtvis var jag tvungen att testa! Om jag inte mins fel så blev det 220 kalorier för 50 gram vilket är halva påsen. Så det räcker perfekt till både fredags och lördagsmys! 

Nu är kalorierna slut för idag så nu blir det Pepsi Max resten av kvällen. 
Morgondagen är redan planerad in i minsta detalj.
Jobbar kväll i morgon så det fick bli en färdig lasagne att bara stoppa in i micron. 
Ska även testa att göra egen risifrutti, fast med keso. Återkommer med resultatet senare!

Nu blir det Buffy några timmar till sen ska jag krypa ner i sängen. 

Ha en mysig kväll! Puss

2 kommentarer:

  1. Detta klarar du snygging! Längtar faktiskt lite till skolan börjar igen så man kan få lite ordning i livet haha.

    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Har så samma tankar som dig <3 Kläderna jag köpte förra året när jag var som smalast kommer jag inte i nu på hästlängder. Blir så jävla trött på mig själv. Jag fattar inte hur jag låtit det gå så här långt. Har gått upp 10 kilo sen jag var nere på min målgång. Och jag kommer inte ner igen. Har ingen motivation, känner jag orkar inte, hinner inte, vill men får inte till det. Tack för du delar dina tankar här. Kram fina du :-)
    //Vivianne (Vivvi65)

    SvaraRadera