Jag.

Jag.

måndag 20 juli 2015

Mycket får man allt äta

God kväll i stugan. 

Idag har det blivit 3 promenader. Tanken var, igår kväll, att idag skulle jag till gymmet och köra ett rejält pass men av någon anledning så hade jag absolut ingen lust. 
Så istället för att tvinga mig dit blev det tre sköna promenader på sammanlagt strax över 8 km. 
Loopen visar strax över 15 300 steg tagna vilket jag är nöjd med!
Maten har också gått exemplariskt under dagen.



Maten var bra fördelad också vilket var kul. Jag brukar normalt äta alldeles för lite protein och även lite mindre fett och desto med kolhydrater men idag fick jag minsann till det!

Frukosten idag blev 
En kopp kaffe med 1 dl mellan mjölk.
2 ägg med 1 msk Kalles randiga och 3 knäckebröd. 

Lunch 



Egen wook med grönsaker, schnitzel och sötsur sås. Till det blev det en kräm på 100 gram kvarg och 1 msk mango chutney.

Middagen blev samma som lunchen för att hålla det så enkelt som möjligt. 

Dagens mellanmål



En PowerKing (istället för kaffe) en Lindahls kvarg och en Nogger (flerpack).
Till kvällen efter sista promenaden tog jag ett äpple och två Wasa Crisp. Så fick det bli idag!
 
I morse när jag vaknade var magen min inte lika svullen som den varit den senaste veckan. Vad mycket en fastande dag kan göra. Jag har dock insett hur jävla stor jag har låtit mig själv bli, igen. 
Så mycket kläder som inte längre sitter som de ska. Huvtröjor som var stora och pösiga i slutet av terminen sitter nu som ett korvskinn. Fy fan vad tråkigt det är. 
 
I morgon kommer Cajsa hit från Skövde och ska vara här några dagar. Ska bli kul. Jag har planerat morgondagens mat redan. Kommer bli massa gottigt faktiskt!
Vi ska äta en kyckling, vattenmelon och fetaost sallad! Den har jag längtat efter länge! Kanske något nybakta bröd till det också.
Vi ska även äta stekta äpplen med vaniljvisp till kvällen och när hon kommer tänkte jag vi skulle ta en fika och äta jordgubbar med sprutgrädde! Jag behövde få upp fettmängden för dagen och tänkte först vanlig grädde men så kom jag att tänka på sprutgrädde! Mindre kalorier i det och snäppet mindre fett men ändå tillräckligt för att få upp mina gram. =)
Det är verkligen helt sjukt vad mycket man kan äta om man bara väljer rätt grejer!! 
Det blir så mycket enklare att se det i appen. Kan verkligen rekommendera Lifesum. Jag hade tur som hittade en rabattkod och fick pro versionen för endast 249 kr istället för 349 kr. Observera att det är ett år man får appen. Det är ju samma som med viktväktarna eller Viktkoll.se. Ja fast MYCKET billigare då. Sen finns den ju som gratis version men då kan man bara ha två egna recept vilket är lite tråkigt, tycker jag i alla fall. 

Nu blir det soffan en lite stund till innan jag ska krypa i säng. 
Sitter och tittar på Buffy och Vampyrerna, en favorit när jag var yngre.....kanske inte nu mera men jag kan ändå inte sluta mala mig igenom alla säsongerna. Hahaha! Serie freak! 

Puss på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar