Jag.

Jag.

måndag 27 juli 2015

Nu kämpar vi på med resten också!

Hejsan!

Igår testade jag något nytt.Gjorde egen "risifrutti". En version av det i alla fall. 

 
 
Jag tog vaniljvisp och vispade den tjock. Sedan tog jag i mini keso och vispade lite till för att "mosa" det lite. Under tiden tinade jag hallon som jag sedan mosade med lite sötningsmedel och hällde de på toppen. Det vart riktigt bra!! Kommer jag helt klart göra fler gånger. Det var både mättsamt och gott!
Jag hade det till lunch men kanske passar bättre som mellanmål eller snacks på kvällen. 
 
Om inte det vore nog så blev det även en fika innan jobbet.
 
 
 
Stekta äpplen med vaniljvisp. Smalvarianten av äppelpaj. Kan jag också rekommendera! 

Middag på jobbet fick bli en billig ica basic lasagne. De är faktiskt riktigt goda! 480 kalorier är det i dem så ändå rätt okej. 

Gårdagen landade på 1734 kalorier och fördelningen vart bra! lite lite för lite protein och lite för mycket kolhydrater men bara lite så jag är nöjd!

Nu är ju inte dagen slut än men den är planerad så den kommer hamna på 1773 vilket är 22 kalorier över vad jag ska äta men jag har tagit en promenad och förbränt (enligt Endomondo) 498 kalorier så tycker inte att de spelar någon roll. Fördelningen idag är också spot on! Så jädra nöjd med mig själv!
Känns så himla bra! Jag äter var tredje timma. 
Jag trampar på med mina promenader men gymmet lyser med sin frånvaro. Jag har satt nästa måndag som deadline. DÅ ska jag börja! Då ska jag även börja plugga. För jag måste. Men det tar vi då. =)

Jag kom igår på att jag glömde av att väga mig i fredags. Så igår ställde jag mig på vågen. 
Minus 0.9 kg första veckan. Skönt att se att det funkar!
Får man resultat är det enklare att fortsätta. 

 
 
Nu kämpar vi på med resten också! 

Nu ska jag iväg och handla.

Puss
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar