Jag.

Jag.

tisdag 4 augusti 2015

Home sweet home

Då vart vi hemma igen från London resan.
Vi har haft det jätte bra! Så himla nöjd!

 
 
Big Ben var fantastiskt vacker. Mycket ligger nog i mitt intresse för film och serier. Att få se det på riktigt något som man sett så många gånger på film va kul!
 
  
 
UNDERBARA Harry Potter Studios! Ett måste om man gillar de filmerna! Dock ska man inte ta en tur dit utan försöka åka dit på egen hand för tre timmar där inne, som man fick via turen, räckte inte. Man skulle behöva ha det dubbla för att verkligen hinna ta in allt utan att stressa.
 
 
 
Butter beer var så klart ett måste, det var faktiskt riktigt gott!
 
 

Afternoon tea var vi så klart tvungna att testa. Det fanns ett på hotellet så jag förbeställde det. Detta var nog lite va en besvikelse. Det som vart riktigt gott var en choklad "bakelse". Jag gillade dock sconesen också MEN de vi gör här hemma i Sverige är mycket godare. Jag förbokade detta och priset vart då 19.95 pund per person vilket är ca 280 kr. Det var det inte värt....som tur va, när vi väl kom dit så sa kyparen att vi antagligen hade 25 % rabatt! Vilket då gjorde att vi betala 29.90 i stället. 420 kr Det var inte värt det heller men men. Nu har vi testat det!


Förutom Harry Potter World så var Charlie and the chocolate factory den absoluta höjdpunkten på hela resan! En magiskt föreställning! Rekommenderas starkt!

 
 
Borta bra men hemma bäst heter det ju. Även om resan vart riktigt bra (men jävlar vad dyrt det är i London!!) så var det skönt att komma hem. Vi blev bjudna på en väldigt vacker solnedgång på flyget strax innan vi landade i Göteborg. 
 
London var som sagt va underbart men det är en stad som jag inte har ett behov av att åka tillbaka till. Mitt hjärta ligger fortfarande kvar i New York. Betydligt mycket billigare än London också. Vilket jag faktiskt var lite förvånad av. 

Gårdagen spenderade jag i soffan, behövdes efter den helgen. Undra hur många mil vi gick egentligen!
Ångrar lite att jag tog av mig min Polar Loop. Kunde jag fått fram hur många steg vi tog i alla fall. 
 
Idag är det åter igen Lifesum som gäller. Har inte vågat ställa mig på vågen för att se hur mycket jag gått upp. Men skit sak samma. Nya tag nu! 
Känner ingen motivation överhuvudtaget till att träna men MÅSTE försöka hitta den igen. 
Behöver den.....Har inte bestämt vilket det blir idag, gymmet eller en lång promenad. Fint väder så lutar väl åt promenad.

Beställde en ny mobil innan vi åkte förra veckan. 



Fick den igår men naturligtvis hade jag fel sim kort så har fått beställa hem en ny. 
Tog ett student abonnemang till Kevin så att han har lite surf och kan ringa eller messa när han behöver utan att pengarna tar slut. Han ska få ta över min gamla mobil. Han längtar massor så vart typiskt att jag hade fel sim kort! Den som väntar på något gott! =)

Nu ska jag försöka ta tag i dagen!

Puss!

 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar