Jag.

Jag.

fredag 26 december 2014

Vad säger ni ska vi dra igång igen?

Hej!!!!

Det var inte igår! =)
Vad säger ni ska vi dra igång igen?
Jag har haft en tuff höst med mycket praktik, en separation och en flytt mitt upp i allt i hopa.
Det har varit en grym höst men tuff. Livet går framåt och pusselbitarna börjar falla på plats.
Jag mår bra. Mår så där gott i själen. Har fått ro igen.

Om det är något jag ska klaga på eller gnälla över så är det saknaden av mina vänner. Så många av er bor alldeles för långt bort!
Flytta hit vet ja! =)

Jag måste nog ta och skaffa mig en hobby. Jag är ute och går väldigt mycket men jag kan ju inte gå hela kvällarna ;-)

Så nu är julen strax över. Ca 5 extra kilon har jag lyckats lägga på mig. Svullen om magen som en gravid kvinna (och DET mina vänner är en total omöjlighet då jag är näst intill nunna! Om det inte är en bäbis gjord av choklad där inne.....absolut inte omöjligt! =P
Jag är faktiskt lite stolt över mig för jag har hela hösten lyckats hålla mig på en stabil vikt! Jag har pendlat mellan 92-94 kilon (haft en gräns på 95 den får jag absolut inte gå över!) Det har jag aldrig lyckats med innan! Grymt va?! Och då har jag alltså INTE banat utan reglerat vikten med motion och vissa dagar mindre mat. Det har varit otroligt skönt och befriande att inte banta! Det har jag gjort i så många år nu så orkar inte mer! Nu gör jag det på mitt sätt!

Jag har lovat tösen att vi ska skärpa till oss nu efter jul med maten. Komma tillbaka till lite sundare mat här hemma. Jag rör ju på mig så mycket (ca 4 mil i veckan går jag) så jag har ju kunnat äta det mesta till middag...men barnen rör ju inte alls på sig lika mycket och de äter kanske inte så jätte bra i skolan heller så nu ska jag bli lite sundare för deras skull.
Jag kommer fortfarande inte räkna några points eller några kalorier. Men vist kan jag lägga upp recept åt er med points eller kcal på (om jag har dem).

Jag tänkte försöka mig på att vi ska ha sallad en gång i veckan här hemma. Och fisk en gång. Ska försöka få barnen att vara mer aktiva med maten. Kanske hjälpa till att laga lite, kanske till och med ha en dag i veckan där de själva får laga middagen. =)

Vi får se hur det blir!

Flytten gick bra, vi trivs så himla bra i lägenheten och det gick ju hur bra som helst för Thelly också. Vist hon kan bläfsa till i bland när den andra hunden skäller. Men ser inget problem alls med detta då den hunden skäller en del. Som tur va är det ganska tjocka väggar här så man hör inte grannarna speciellt mycket, om det inte är i trappuppgången för då hörs det så klart lite mer. Men ändå inget som stör.
Vi har även fått tillökning i familjen. En liten Mimmi. En mycket söt liten katt dam. Hur go som helst och Thellys nya bästa kompis.

Nu ska jag sätta mig och göra en matsedel. Börjar på söndag  tänkte jag. Är så jävla trött på godis men ändå äter jag konstant av allt vi har hemma! Hur dum är man? Jag började idag med att slänga de julgodiset jag har kvar hemma. Nu får det allt vara nog!
Imorgon ska jag jobba 13.45-21, igår när jag var på jobbet så var det åter igen massa godis runt omkring och byxorna satt allt åt  en del men ändå var man i alla kartonger. Hahaha! Ja ja är man matmissbrukare så är man! Gäller bara att bryta beroendet och börja om på ny kula!
Barnen har faktiskt lovat att det ska börja följa med mig ut på promenad tre dagar i veckan!! Ska bli så mysigt att vara ute och gå med dem! Får hoppas det hålls! =)

Jag ska ta mig till XXL på söndag och spana in lite löpband, det hade några på rean. Skulle verkligen vilja ha ett, saknar att springa men tycker inte alls om att springa på asfalten. Återkommer om hur de är och om jag kommer att köpa en.

Ha nu en skön kväll och helg och riktigt kul att ni åter igen vill vara en del av mitt liv!

Massa kramar till er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar